Мета:
навчальна: закріпити знання учнів про окисно-відновні реакції,
поняття окисника і відновника, процесів окислення і відновлення, ступеня
окислення; сформувати навички складання
найпростіших окисно-відновних
рівнянь реакцій; навчити урівнювати окисно-відновні реакції методом
електронного балансу.
розвивальна: продовжити формування
прийомів розумової діяльності; розвивати самостійність, пізнавальні інтереси
учнів з допомогою створення проблемної ситуації та її розв’язання, нових знань,
їх зв’язку з життям, використання цікавих завдань на закріплення.
виховна: виховувати творчий підхід до
навчання.
Тип
уроку: узагальнення й систематизація знань,
умінь і навичок.
Обладнання:
періодична система хімічних лементів, таблиця розчинності, картки із
завданнями.
Хід уроку
І.
Мотивація навчальної діяльності.
На сьогоднішньому уроці ви (учні) будете
працювати самостійно. Ми повинні
закріпити знання про окисно-відновні реакції, процеси окиснення і відновлення,
вдосконалити вміння писати окисно-відновні реакції, складати електронний
баланс.
ІІ. Самостійне
виконання вправ.
Експрес
– контроль
Учні
отримують картки із тестами. Тести учні
виконують самостійно, а потім взаємоперевірка виконаної роботи.
1.
Метали мають такі
ступені окиснення:
А.
нульовий;
Б.
позитивний;
В.
негативний.
2.
Окисно – відновні реакції, це реакції, в яких:
А.
не змінюється ступінь окиснення
елементів;
Б.
змінюється ступінь окиснення елементів;
В.
визначення належності до окисно - відновних реакцій не пов’язано із ступенем
окиснення елементів.
3.
Відновники – це атоми, молекули або йони, що:
А.
приєднують електрони;
Б.
віддають електрони;
В.
здатні і віддавати і приєднувати електрони.
4.
Окисники - це атоми, молекули або йони, що:
А.
приєднують електрони;
Б.
віддають електрони;
В.
здатні і віддавати і приєднувати електрони.
5.
Відновлення – це процес :
А.
приєднання електронів ;
Б.
віддавання електронів;
В.
не пов’язаний із переходом електронів.
6.
Який процес відбувається в зазначеній схемі: 2Н┼1 + 2е ¯→ Н˚2
А.
відновлення;
Б.
окиснення.
7.
При відновленні ступінь окиснення елемента:
А.
зменшується;
Б.
збільшується ;
В.
не змінюється.
8.
Елемент з найнижчим ступенем окиснення може бути:
А.
тільки відновником;
Б.
тільки окисником;
В.
і відновником і окисником;
9.
Елемент з найвищим ступенем окиснення може бути:
А.
тільки відновником;
Б.
тільки окисником;
В.
і відновником і окисником;
10.
Елемент проміжним ступенем окиснення
може бути:
А.
тільки відновником;
Б.
тільки окисником;
В.
і відновником і окисником;
11.Укажіть
схему, що відповідає перетворенню N0 →N─3:
А.1S22S22P3
─3e─ →1S22S2;
Б.
1S22S22P3 +3e─ →1S22S22Р6;
В.1S22S22P5
+1e─ →1S22S22Р6;
Г.
1S22S22P3 _3e─ →1S22S22Р6.
12.
Вкажіть кількість електронів,відданих або приєднаних атомом в схемі:
S─2 → S┼6 :
А.
2е─;
Б.
6е─;
В.
8е─ .
Відповіді:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
А, Б
|
Б
|
Б
|
А
|
А
|
А
|
А
|
А
|
Б
|
В
|
Б
|
В
|
Самостійна
робота над рівняннями.
1.
Підберіть коефіцієнти в рівняннях реакцій, використовуючи електронний баланс.
Вкажіть окисник і відновник.
1.
Al + HCl → AlCl3
+ H2 ;
2.
Ca + O2 →
CaO;
3.
N2 + O2
→ NO;
4.
Na + H2SO4 →Na2SO4 + H2;
5.
P + HNO3 →
HPO3 + NO2 +H2O
6.
Fe + Cl 2 →
FeCl3;
7.
KMnO4 + SO2
+ H2O → H2SO4 + MnO2 + KOH;
8.
H2S + HNO3
→ S + NO + H2O;
9.
KI + FeCl3 →
I2 + FeCl2 + KCl;
2.Закінчіть рівняння
реакції у зошиті і на дошці та визначте ступінь окиснення елементів у вихідних
речовинах і продуктах реакції. Проблемне запитання: Чи змінилися
ступені окиснення після реакції?
·
Fe
+ HCl→
·
Fe
+ CuSO4→
·
Na2CO3
+ HCl →
·
Н2 + О2
→
·
СuO + H2 →
ІІІ. Підведення
підсумків уроку.
ІV. Домашнє завдання:
§
14
Впр. 7 с. 92 (всім
обов’язково)
Впр
8 с. 92 (за бажанням)
Немає коментарів:
Дописати коментар